1. Müşteri Odaklılık Kazanır
Pazar durumu gittikçe daha değişken hale geldikçe, müşteri odaklılık, sadık müşteri tabanlarını korumak ve inşa etmek ve sonunda sağlıklı iş sağlamak için anahtar olacaktır. Kısa bir süre önce, çoğu insan enerji sağlayıcılarını pek umursamıyordu. Bir kez bir sözleşme imzalarlar ve bir daha asla düşünmekten mutlu olurlar. Ancak, bu müşteriler giderek daha nadir hale geliyor. İnsanlar yaşamın diğer birçok alanında yüksek kaliteli dijital hizmetlere alıştılar ve şeffaflık ve esnekliğe yönelik beklentileri artık çok daha yüksek. Sonuç olarak, müşterilerin enerji sağlayıcılarını değiştirme olasılığı daha yüksektir. Son kullanıcıların ihtiyaçları da değişiyor. Örneğin, elektrikli araçların artması ve pillerini enerji depolaması olarak kullanma imkanı veya özel güneş panelleri ve ısı pompaları daha bütünsel çözümlere ihtiyaç duyuyor. Enerji şirketlerinin konuşmalarını yürütme ve müşteri odaklılığı her kararın merkezine koyma zamanı. Müşteri geri bildirimleri ve içgörüler, yeni araçların kabulünü artıracak ve temeldeki varsayımları doğrulayacaktır. Dahası, müşteri odaklılık, enerji şirketlerinin teslimat açığını kapatmalarına, müşteri tabanlarını korumalarına, büyütmelerine ve iyileştirmelerine ve nihayetinde gelişen bir pazarda güncel kalmalarına yardımcı olacak.
2. Akıllı Şebekeler Tam Güç Önde
Daha verimli şebeke çalışmaları ve daha akıllı şebekeler, enerji sektörünün dönüşümünde önemli bir unsurdur. Önümüzdeki on yılda Almanya, daha verimli şebeke çalışması ve daha akıllı şebekeler sağlamak için altyapıya yaklaşık 50 milyar Euro yatırım yapmayı planlıyor. Ancak, altyapıyı tek başına iyileştirmek hile yapmayacaktır. IoT ve varlık izleme cihazları, denetleme uçakları veya uydular gibi teknolojiler çok fazla veri üretir. Bu verileri ilgili tüm paydaşlarla paylaşmak ve doğru sorulara doğru yanıtları bulmaları için onları güçlendirmek, şebeke operasyonunu daha esnek, esnek ve sürdürülebilir hale getirmenin anahtarı olacaktır. Ayrıca, enerji ve kamu hizmetleri sektöründe üretilen büyük hacimli verilere analitik uygulamak, müşteri kullanım modelleriyle ilgili benzersiz içgörüler sağlayabilir. Bu bilgi, talep tahmini ve etkili enerji yönetimi sağlar, ancak aynı zamanda sahtekarlığı önlemeye, kaybı azaltmaya, yasal taleplere uyumu iyileştirmeye ve müşteri hizmetlerini iyileştirmeye yardımcı olabilir. Verileri doğru şekilde kullanmak, kullanıcı memnuniyetini artıracak ve sonuçta şirketlerin verileri paraya dönüştürmesine yardımcı olacaktır.
3. Üreticiler Ve Tüketiciler Arasındaki Dinamikler Değişmeye Devam Ediyor
Üreticiler, tüketiciler ve şebeke sağlayıcıları arasındaki etkileşim daha işbirlikçi hale geliyor. Alman Güneş Enerjisi Endüstrisi Birliği (BSW) son raporunda, Şubat 2019 ile Ocak 2020 arasında 100.000'den fazla yeni tüketicinin pazara girdiğini belirtti. Bu insanlar hem enerji üreticisi hem de tüketicisidir, örn. ev sahipleri ve çatılarında fotovoltaik paneller bulunan endüstriyel tesisler, bu da onları daha otonom hale getiriyor. Her tüketici tüketici, yerleşik üreticiler ve şebeke sağlayıcıları ile işbirliği yapması gereken potansiyel bir enerji yöneticisidir ve etkileri sayıları ile artar. Ancak artan sayıda "mikro varlık" ile enerji şirketleri, üretim ve talep hala çok dalgalıyken bunları nasıl dikkate alabilir? Akıllı sayaçlar burada devreye giriyor. Akıllı sayaçlar tüketiciler, üreticiler ve şebeke sağlayıcıları arasındaki boşluğu kapatmaya yardımcı olur. Tüketiciler, tüketim profillerine genel bir bakış elde eder ve rutinleri değiştirerek veya altyapıyı örn. depolama tesisleri. Üreticiler ve şebeke sağlayıcıları için, akıllı sayaçlar değerli kullanıcı içgörüleri sunar ve ölçekte talep yanıtının oluşturulması için temel oluşturur.
4. Otomatikleştirilmiş Ve Yapay Zeka Destekli Enerji Yönetimine Her Zamankinden Daha Fazla Ihtiyaç Var
Artan miktarda kesintili enerji üretimi, daha kısa teslim sürelerine neden olur ve hem üretim hem de talebin neredeyse gerçek zamanlı yönetimi ihtiyacını artırır. Analitik çözümler, operasyonel performansı ve karar vermeyi optimize etmek için gereken gerçek zamanlı analizi sağlar. Pazardaki daha kısa teslim sürelerinin bir sonucu olarak, enerji yönetimindeki odak noktası, uzun vadeli planlamadan değişikliklere neredeyse gerçek zamanlı tepki vermeye doğru kaymaktadır. Bu, hem enerji şirketleri hem de enerji yoğun sektörlerde çalışan şirketler için büyük ölçüde otomatikleştirilmiş ve veri ve yapay zeka ile artırılmış teklif verme ve dağıtım süreçlerini gerektirir. Enerji ve kamu hizmetleri sektöründe bulut platformlarının artan şekilde benimsenmesinin, pazar büyümesi üzerinde olumlu bir etkisi olması bekleniyor. Bununla birlikte, pazar, veri güvenliğinin yanı sıra gizlilik endişelerinde de büyük zorluklarla karşı karşıya. Buna ek olarak, birçok enerji şirketi yeni çözümlerin eski BT mimarisine entegrasyonu ile uğraşırken kalifiye analitik uzmanlıktan yoksundur. Bu sınırlayıcı faktörleri dengelemek ve beklenen pazar büyümesinden kar etmek için enerji şirketlerinin yatırım yapması ve BT yetkinliklerini artırması gerekir.
5. Dijital Ve Fiziksel Birlikte Gelişecek
Donanım ve dijital teknolojiler birlikte gelişmeye başlayacak ve her ikisi de diğerinin verimlilik ve sürdürülebilirlikte gerekli değişiklikleri sağlamasına ihtiyaç duyacak. Geleneksel olarak konuşursak, enerji, fiziksel süreçlere güçlü bir şekilde odaklanan bir donanım ağırlıklı endüstri olmuştur. Donanımdaki iyileştirmeler ve nasıl çalıştırıldığı, geçmişte olduğu kadar gelecekte de kritik olacak, ancak fark yaratmak için yeterli olmayacak. Daha verimli ve sürdürülebilir olmayı hedefleyen enerji şirketleri, donanıma olduğu kadar dijitale de odaklanmak zorunda kalacak. Elektrik enerjisi üretme, dağıtma ve tüketmede gelecekteki gelişmeleri desteklemek için yazılım ve veri analitiğine ihtiyaç duyulacaktır.
Enerji Şirketleri Için Bu Ne Anlama Geliyor?
Sürekli değişimlere ve gelişen taleplere ayak uydurmak için enerji şirketlerinin dijital yetkinliklerine odaklanmaları gerekecek. Yatırım yapmaları, bilgi oluşturmaları ve yetenekli BT uzmanları için rekabete katılmaları gerekecek.